chatbot | 2023-04-07 · NEW: Appunta · Stampa · Cita: 'Doc 96628' · pdf |
I Chatbot aiutano a fornire le informative legali - Il Garante Svedese |
abstract:
I chatbot aiutano efficacemente ad informare. Il Garante Svedese, come quello italiano, consiglia di fornire informazioni legali per migliorare la compliance
Fonte: swedenLink: https://www.imy.se/globalassets/dokument/beslut/20
analisi:
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index:
testo:
Una banca svedese non informa correttamente tramite la privacy policy. Il Garante indaga e suggerisce soluzioni per migliorare la compliance.
Tra queste anche i chatbot. Vediamo in che termini:
"Easily accessible" means that the data subjects do not have to look for the information;
it should be immediately clear to them where and how they can access the information;
for example by giving the information directly or linking to the data subjects, by clear guidance or in response to a question from a natural person (eg in a privacy policy / a privacy statement in several layers online, in "Frequently asked questions", via contextual pop-ups that are activated when the registrants fill in oneonline form or in an interactive digital context via a chatbot interface etc [...]
Link: https://www.imy.se/globalassets/dokument/beslut/20
Testo del 2023-04-07 Fonte: sweden