Come sapete ho sviluppato un social network che permette agli utenti di twitter di raggrupparsi attorno ad argomenti di comune interesse.
Nello sviluppo ho dovuto affrontare tematiche tecniche e legali nuovissime.
E' con interesse che vado a leggere le nuove condizioni d'uso per gli sviluppatori di applicazioni basate su Twitter. Vediamole insieme:
1. Twitter Ads. Twitter reserves the right to serve advertising via its APIs ("Twitter Ads"). If you decide to serve Twitter Ads once we start delivering them, we will share a portion of advertising revenue with you per our then-current terms and conditions.
2. Advertising Around Twitter Content
(a) We encourage you to create advertising opportunities around Twitter content that are compliant with these Rules. In cases where Twitter content is the primary basis of the advertising sale, we require you to compensate us (recoupable against any fees payable to Twitter for data licensing). For example, you may sell sponsorships or branding around gadgets or iframes that include Tweets and other customized visualizations of Twitter. Please contact us for questions and information at twitter_ads@twitter.com, or to notify us of an advertising opportunity.
(b) You may generally advertise around and on applications or sites that display Tweets, but you may not place any advertisements within the Twitter timeline on your Service other than Twitter Ads.
(c) Your advertisements cannot resemble or reasonably be confused by users as a Tweet.
(d) You may advertise in close proximity to the Twitter timeline (e.g., banner ads above or below timeline), but there must be a clear separation between Twitter content and your advertisements.
3. Using Twitter Content. You must get permission from the user that created the Tweet if You:
o want to use their Tweet on a commercial durable good or product (for example, using a Tweet on a t-shirt or a poster or making a book based on someone’s Tweets); or
o create an advertisement that implies the sponsorship or endorsement on behalf of the user.
Cosa succede ?
In poche parole Twitter vuole mantenere lo spirito originario dell'applicazione, senza confusioni.
Se viene inviato un tweet promozionale questo dovra' essere distribuito da Twitter stesso, non come fonte da chiunque. E la pubblicita' dovra' essere distinguibile dalle altre forme.
Per questo non e' lecito inserire in mezzo a tweet messaggi promozionali propri.
Se si accettano quelli di twitter si avra' diritto ad una parte dei guadagni.
Infine la pubblicita' basata sui comportamenti degli utenti deve seguire una esplicita autorizzazione.
Quali le conseguenze ?
Nel podcast maggiori info :)